چالش‌های نومعلمان در مدارس ابتدایی: مورد مطالعه ورودی 99 دانشگاه فرهنگیان

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

1- گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان‌، تهران، ایران

چکیده

پیشینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر چالش‌های نو معلمان در مدارس ابتدایی: مورد مطالعه ورودی 99 دانشگاه فرهنگیان بود. روش‌ها‌: پژوهش حاضر به روش کیفی پدیدارشناسی انجام شده‌است. جامعه آماری پژوهش حاضر را گروهی از دانشجو - معلمان در سال 1402 تشکیل دادند که ورودی 99 دانشگاه فرهنگیان بودند که از مهر 1402 جهت تدریس به مدارس فرا خوانده شدند که از بین آنها به صورت نمونه‌گیری هدفمند 19 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از نرم افزار2020 MAXQDA‌ استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که چالش‌های نو معلمان شامل چالش‌های سازمانی(‌کمبود امکانات کمک آموزشی و ورزشی، پایین بودن سطح علمی دانش آموزان، عدم همکاری اولیا با معلم، عدم همکاری اداره منطقه، مشکل رفت و آمد به مناطق محروم، هوشمند نبودن کلاس‌های درس و ...) و چالش‌های دانشگاهی شامل (تداخل زمانی مدرسه و دانشگاه، وقت گیر بودن امتحانات، کاربردی نبودن درس‌های دانشگاه، وقت گیر بودن تکالیف دانشگاه، عدم راهنمایی اساتید دانشگاه، سخت‌گیری اساتید و درک نشدن دانشجوها) و چالش‌های فردی شامل (عدم تسلط و شناخت اختلالات رفتاری و روان شناختی، آشنا نبودن با روش تدریس‌های کارامد در کلاس، استرس دانشجو معلمان، کمبود وقت، بی-تجربگی و عدم آمادگی و تسلط به تدریس، عدم مدیریت مناسب کلاس درس، احساس خلاء علمی و سواد ناکافی، عدم توانایی در حفظ حد و مرز، آشنا نبودن دانشجو معلمان با قوانین و موضوعات اساسی مدرسه و ... ) می‌باشد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Challenges of new teachers in elementary schools: the study of 99 incoming students of Farhangian University

نویسنده [English]

  • hasan ahmadi
Department of Educational Administration, Farhangian University, Tehran, Iran
چکیده [English]

The aim of the present study was Challenges of new teachers in elementary schools: the study of 99 incoming students of Farhangian University. Methods: The current research was conducted using a qualitative phenomenological method. The statistical population of the current study was formed by a group of student-teachers in 1402 who entered 99 Farhangian universities who were called to teach in schools from October 1402, from which 19 people were selected as a statistical sample through purposive sampling. . A semi-structured interview was used to collect information. The findings of the research showed that the challenges of new teachers include organizational challenges (lack of educational and sports facilities, low academic level of students, lack of cooperation of parents with teacher, non-cooperation of the regional administration, difficulty traveling to deprived areas, lack of smart classrooms, etc.) and academic challenges including (school and university time interference, time-consuming exams, inapplicability of university courses , the time-consumingness of university assignments, lack of guidance from university professors, strictness of professors and lack of understanding of students) and individual challenges including (lack of mastery and recognition of behavioral and psychological disorders, not being familiar with effective teaching methods in the classroom, shock Psychological and stress to student teachers, lack of time, inexperience and lack of preparation and mastery of teaching, lack of proper classroom management, feeling of academic vacuum and insufficient literacy, inability to maintain boundaries, student teachers not being familiar with rules and subjects. It is the basis of the school and...)

کلیدواژه‌ها [English]

  • Education
  • new teachers
  • Farhangian University
  • schools
  • Elementary period

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 06 مهر 1403
  • تاریخ دریافت: 26 فروردین 1403
  • تاریخ بازنگری: 15 مرداد 1403
  • تاریخ پذیرش: 17 مرداد 1403