درباره نشریه

 

 عنوان نشریه

نظریه و عمل در تربیت معلمان

عنوان قبلی

راهبردهای نوین تربیت معلمان

عنوان انگلیسی

Theory and Practice in Teachers Education

ناشر و صاحب امتیاز

دانشگاه فرهنگیان

شاپای الکترونیکی 

شاپای چاپی

 

 

 زبان نشریه

فارسی (عنوان، چکیده، کلیدواژه‌ها، و مشخصات نویسندگان به زبان انگلیسی نیز درج می شود)

 نظم انتشار

دوفصلنامه

 محل انتشار نشریه

ایران - تهران

 سال آغاز انتشار نشریه

1394

حوزه موضوعی

 

مدیرمسئول

محمدرضا اصلاحچی

سردبیر

سعید غیاثی ندوشن

نوع داوری

دوسو ناشناس، گمنام و محرمانه برای نویسنده و داور

میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی

حداقل 10 روز

درصد پذیرش مقالات

25 درصد

متوسط زمان داوری

4 تا 8 هفته- حداقل 2 داور

 وضعیت دسترسی آزاد به نشریه

دسترسی آزاد، عمومی

 دسترسی به همه مقالات این نشریه آزاد و رایگان است.

 

 

سیاست دسترسی آزاد

 مجله تعریف دواج در خصوص نشریه دسترسی آزاد را می‌پذیرد.

نوع مجوز انتشار

مجوز کرییتیو کامنز (CC-BY-NC)

بیانیه دسترسی آزاد

دانشگاه فرهنگیان به عنوان ناشر مجله «نظریه و عمل در تربیت معلمان»، بیانیه دسترسی آزاد بوداپست را به طور کامل می‌پذیرد و از آن پیروی می‌کند. این مجله، یک نشریه ادواری کاملاً دسترسی آزاد است. به این معنا که تمامی مقاله‌ها پس از پذیرش (به صورت زودآیند) و پس از چاپ (به صورت دسترسی آزاد و رایگان) بلافاصله از طریق اینترنت در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. استفاده، توزیع و به‌اشتراک‌گذاری مقاله در هر رسانه، شبکه و وبگاهی مجاز است، مشروط بر اینکه به نویسنده و مجله به درستی استناد و ارجاع داده شود. مزایای دسترسی آزاد برای نویسندگان عبارتند از:

- حفظ حق‌مؤلف توسط نویسندگان مقاله؛

- دسترسی رایگان و آزاد برای کلیه خوانندگان و کاربران در سراسر جهان؛

- افزایش دسترس‌پذیری، رؤیت‌پذیری، مشاهده‌پذیری و خوانایی مقاله‌ها؛

- افزایش استناد به مقاله‌ها؛

- فقدان محدودیت مکانی برای دسترسی؛ و

- انتشار سریع و به‌موقع.

سیاست مقابله با سرقت ادبی

متن همه مقالات ارسالی به مجله «نظریه و عمل در تربیت معلمان» با استفاده از نرم‌افزارهای همانندجو ازجمله سمیم نور چک می‌شوند. در صورت تشخیص سرقت ادبی، بلافاصله دفتر مجله مقاله دریافتی را رد کرده و نام نویسندگان را برای مدت پنج سال در لیست سیاه قرار می‌دهد. بنابراین، به همه نویسندگان پیشنهاد می‌شود که قبل از ارسال مقاله خود، متن کامل آن را با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی چک کنند.

  سرقت علمی شامل اقتباس از افکار و الفاظ نویسندگان دیگر، تناظر یک به یک در بیان اندیشه‌ها و شباهت‌های ساختاری در نوشتار یا انتساب ایده‌ها و کلمات دیگران به خود بدون ارجاع مناسب است. در مواردی که مطالب با جمله‌بندی نویسنده دیگری آورده می‌شود، لازم است مطلب نقل شده داخل گیومه آورده شود و شماره صفحه مشخص شود. دفتر مجله مقالات دریافتی را که مرتکب سرقت ادبی یا خودسرقت ادبی شده باشند، به محض اطلاع فوراً رد می‌کند. در طول روند پذیرش مقاله، هرگاه مشخص شود که مقاله‌ای قوانین سرقت ادبی، حق‌مؤلف یا اخلاق نشر را رعایت نکرده است، رد می‌شود (قبل از پذیرش برای انتشار) و در صورت انتشار به دلیل سرقت ادبی «سلب اعتبار» می‌شود.

سیاست سلب اعتبار

اعتبار مقاله زمانی ممکن است سلب شود که یافته‌های آن به دلیل سوء‌رفتار پژوهشی یا اشتباه علمی دیگر قابل اعتماد تلقی نشود، آثار منتشر شده قبلی را سرقت ادبی کرده باشد، یا مشخص شود که دستورالعمل‌های اخلاق نشر را نقض کرده است. هنگامی که اصالت و یکپارچگی کار منتشر شده به دلیل اشتباهات در انجام، تجزیه و تحلیل و یا گزارش تحقیق به طور قابل ملاحظه‌ای تضعیف یا خدشه‌دار شده باشد، ممکن است یک مقاله سلب اعتبار شود. نقض اصول اخلاقی در انتشار یا تحقیق نیز ممکن است منجر به سلب اعتبار مطالعه شود. مقاله اصلی به عنوان «سلب اعتبار» علامت‌گذاری می‌شود، اما یک نسخه پی‌دی‌اف آن در دسترس خوانندگان باقی می‌ماند، و بیانیه سلب اعتبار به صورت دو طرفه به مقاله منتشر شده اصلی پیوند داده می‌شود. اظهارات سلب اعتبار معمولاً شامل بیانیه‌ای از موافقت یا مخالفت نویسندگان است.

مالک حق‌مؤلف / دارنده حق‌مؤلف

نویسندگان دارندۀ حق‌مؤلف مقالۀ خود بدون محدودیت هستند. نویسنده کنترل کاملی بر اثر علمی خود دارد (به عنوان مثال، حق استفاده مجدد، توزیع، انتشار مجدد و غیره را حفظ می‌کند).

قوانین کوپ

Cope

مجله «نظریه و عمل در تربیت معلمان» با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین‌نامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.

سیاست آرشیو دیجیتال

 این مجله برای نگهداری آرشیو دیجیتال مقالات خود با برخی از پایگاه های اطلاعاتی مانند SID. مگ ایران، نورمگز، پرتال جامع علوم انسانی، و سرور ناشر همکاری می‌کند. این امر در دسترس بودن و حفظ دائمی تحقیقات علمی را ممکن می‌سازد و با تبدیل و ارتقای فرمت‌های فایل دیجیتال برای مطابقت با استانداردهای فناوری جدید، دسترسی را تضمین می‌کند.

سیاست اشتراک‌گذاری داده‌ها

 

این مجله از سیاست اشتراک‌گذاری داده‌های پایه استفاده می‌کند. این مجله متعهد به یک چشم‌انداز تحقیقاتی بازتر است که با امکان تکرارپذیری و تأیید داده‌ها، روش‌شناسی و استانداردهای گزارش، کشف تحقیقات سریع‌تر و مؤثرتر را تسهیل می‌کند. این مجله نویسندگان را تشویق می‌کند که داده‌های پژوهشی خود را از جمله، اما نه محدود به: داده‌های خام، داده‌های پردازش شده، داده‌های نرم‌افزار، الگوریتم‌ها، پروتکل‌ها، روش‌ها و مواد، استناد کنند و به اشتراک بگذارند. نویسندگان تشویق می‌شوند تا داده‌هایی را که از نتایج یا تحلیل‌های ارائه شده در مقاله‌شان پشتیبانی می‌کنند، به اشتراک بگذارند یا آنها را به صورت دسترسی آزاد در اختیار دیگران بگذارند؛ در صورتی که این امر حفاظت از موضوعات انسانی یا سایر نگرانی‌های معتبر حریم خصوصی یا امنیتی را نقض نمی‌کند.

   این مجله نویسندگان را تشویق می‌کند تا داده‌ها و سایر مصنوعات را که از نتایج موجود در مقاله پشتیبانی می‌کنند با آرشیو کردن آن در یک واسپارگاه یا مخزن عمومی مناسب به اشتراک بگذارند. 

بیانیه دسترسی به داده‌ها:

1. داده‌های مرتبط با این مقاله در Open Science Framework در دسترس هستند.

2. داده‌هایی که از یافته‌های این مطالعه حمایت می‌کنند به طور آشکار در [نام مخزن] در http://doi.org/[doi]، شمارۀ مرجع [شماره مرجع] در دسترس هستند.

3. داده‌هایی که از یافته‌های این مطالعه پشتیبانی می‌کنند، به طور آشکار در [نام مخزن] در [URL]، شماره مرجع [شماره مرجع] در دسترس هستند.

4. داده‌هایی که از یافته‌های این مطالعه حمایت می‌کند در دسترس است.

منبع درآمد مجله

پشتیبانی سازمان مادر

 هزینه داوری و انتشار مقاله

  

هزینه داوری مقاله: 300 هزار تومان

هزینه پذیرش نهایی و انتشار: 300 هزار تومان

 قالب مقالات

 PDF

  الگوی استناددهی

 APA

مجوز دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

مجوز وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی

 

نشانی پستی مجله

آدرس پستی: تهران، شهرک قدس، بلوار شهید فرحزادی، خیابان تربیت معلم، سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، معاونت پژوهش و فناوری، کد پستی 1998963341

آدرس وبگاه مجله

https://itt.cfu.ac.ir

رایانامه

 itt@cfu.ac.ir

رایانامه پشتیبان