دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)

آمار کلی

عنوان مقدار
تعداد مقاله 851
تعداد پذیرش 166
تعداد عدم پذیرش 626
متوسط زمان تا اولین ارسال برای داوری 66
متوسط زمان تا ارسال اولین بازنگری 157
متوسط زمان داوری 22
متوسط زمان پذیرش 246
متوسط زمان عدم پذیرش 228
متوسط زمان انتشار (بعد از پذیرش) 101
درصد پذیرش 16
متوسط تعداد داوری 3

عنوان مجله: نظریه و عمل در تربیت معلمان (این نشریه از شماره 13 سال 1401 با این عنوان منتشر می شود)

عنوان قبلی: راهبردهای نوین تربیت معلمان (این نشریه از ابتدای تاسیس تا شماره 12 سال 1400 با این عنوان منتشر می شده است)

صاحب امتیاز و ناشر: دانشگاه فرهنگیان

محل انتشار: ایران/تهران

اولین سال انتشار: 1394

 عنوان انگلیسی مجله:Theory and Practice in Teachers Education

حوزه‌های موضوعی مجله: پژوهش های معلمی (درس پژوهی، اقدام پژوهی و ...)، گسترش فرهنگ معلم پژوهنده، مبانی و اصول تربیت معلم، تربیت معلم مطلوب و تراز، بازخوانی انتقادی سنت های تربیت معلم، نظریات بومی و جهانی تربیت معلم، آموزش مداوم معلمان، گسترش فرهنگ معلم فناور

"صرفا مقالات مرتبط با تربیت معلمان، قابل بررسی است"

مدیر مسئول: محمدرضا اصلاحچی

سردبیر: سعید غیاثی ندوشن

تاریخ آغاز اعتبار:

مجوز وزارت ارشاد: 

نوع داوری: دوسو ناشناس، گمنام و محرمانه

میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی: حدود 10 روز

میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقالات: 1 تا 2 ماه، حداقل دو داور 

درصد پذیرش مقالات: 25 درصد

فاصله انتشار: دوفصلنامه

زبان مجله: فارسی (چکیده و مشخصات نویسندگان به انگلیسی)                  

نوع مقالات: پژوهشی و مروری

نوع انتشار: الکترونیکی

نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)

شاپا چاپــــــی

شاپا الکترونیکی:

شیوه استناددهی: شیوه‌نامه  APA

رایانامه دانشگاهی مجله:itt@cfu.ac.ir

جیمیل پشتیبان مجله:

آدرس وبگاه مجله:https://itt.cfu.ac.ir 

هزینه داوری مقاله: 300 هزار تومان

هزینه پذیرش نهایی و انتشار: 300 هزار تومان

اختصاص کد DOI به مقالات: بله. مقالات کد doi دارند.

حق‌مؤلف (کپی‌رایت) مقالات: مجله «نظریه و عمل در تربیت معلمان» تابع قوانین بین‌المللی حق نشر همگانی کرییتیو کامنز (CC BY-NC) است. حق‌مؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حق‌مؤلف اثر خود هستند.

نوع دسترسی: دسترسی آزاد به مقالات مجله «نظریه و عمل در تربیت معلمان» بر اساس  مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC)

کمیته بین‌المللی اخلاق نشر (کوپ): مجله «نظریه و عمل در تربیت معلمان» با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین‌نامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌کند.

سیاست مبارزه با سرقت ادبی و همانندجویی: همه مقالات ارسالی به مجله «نظریه و عمل در تربیت معلمان» قبل از ورود به فرایند داوری از طریق نرم‌افزارهای مشابهت‌یاب، همتایاب و سمیم‌نور بررسی خواهند شد.

نکات قابل توجه نویسندگان: بازنشر اطلاعات در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است. با توجه به درخواست کمیسیون نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و استفاده از رایانامه دانشگاهی یا سازمانی برای نویسندگان مقالات الزامی است. 

فایل‌ها و فرم‌های لازم: چهار فایل ضروری که باید از طریق سامانۀ دریافت مقاله‌ها ارسال شوند: ۱. فایل اصلی مقاله (بدون نام نویسندگان و با رعایت راهنمای نویسندگان و در قالب مجله)، ۲. فایل مشخصات نویسندگان؛ ۳. فرم تعهدنامه نویسندگان (باید شامل عنوان مقاله و نام و نام خانوادگی تمام نویسندگان باشد و به امضای همه نویسندگان رسیده باشد)؛ ۴. فرم تضاد منافع (باید توسط نویسنده مسئول امضاء و به همراه فایل مقاله بارگذاری شود).

مقاله پژوهشی

مقاله پژوهشی

بررسی عوامل خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز (مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان)

مهدی محمدزاده بنی طرفی؛ محمد حسین زارعی رضائی؛ احمد امدادی؛ علی رمضانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 اسفند 1402

10.48310/itt.2024.15099.810

بررسی تأثیر داستان‌ها و اشعار کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی در ارتقای تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مجازی

حمید قاسم زادگان جهرمی؛ مجتبی بابائیان؛ عباس فتوحی بافقی؛ سیدحسن طباطبایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 اسفند 1402

10.48310/itt.2024.15107.811

ابر واژگان